Backup SLA

Wij bieden op onze diensten een managed backup SLA.  Van uw hostingdiensten (servers, configuraties- en instellingen) alsmede uw data en databases worden dagelijks meerdere backups gemaakt volgens een backup & recovery garantie principe. Iedere serveroplossing heeft z’n eigen SLA en de opslagruimte wordt vervolgens op basis van verbruik met u verekend. Deze opslagruimte maandelijks verschillen

Ik wil mijn adresgegevens aanpassen

U kunt inloggen op https://www.linqhost.nl/mijn waar u uw adresgegevens kunt wijzigen. Indien u niet beschikt over de inloggegevens voor Mijn LinQhost, stuur dan een e-mail naar support@linqhost.nl met een verzoek tot het opnieuw instellen van de gegevens. Uit veiligheidsoverwegingen verstrekken wij de gegevens enkel aan de contracthouder. Voor het wijzigen van uw bedrijfsnaam is een

Ik wil graag mijn bedrijfsnaam aangepast hebben

Dit betekent feitelijk een wijziging van de contracthouder. U kunt deze wijziging niet doorvoeren via Mijn LinQhost. In dit geval dient u een e-mail naar administratie@linqhost.nl te sturen met een kopie van de KvK inschrijving van de nieuwe contracthouder. Voor het wijzigen van de adresgegevens geldt een andere procedure: https://www.linqhost.nl/faq/ik-wil-adresgegevens-aanpassen/

Op welke manieren kan ik betalen

Wij kunnen uw factuurbedrag van uw rekening incasseren wanneer wij van u een SEPA (automatische incasso) machtiging hebben. Facturatie vindt plaats op de eerste dag van de maand en de incasso volgt enkele dagen later. Automatische incasso U kunt hier een machtigingsformulier downloaden indien u van overschrijven wilt overstappen naar een automatische incasso: Doorlopende SEPA

Integratie XLhosted naar LinQhost

Per 1 januari 2017 zijn de hostingdiensten van XLhosted geïntegreerd binnen LinQhost; XLhosted was al ruime tijd een dochteronderneming. Wij trachten deze overgang zo eenvoudig mogelijk voor u te laten verlopen, maar kunnen echter niet uitsluiten dat dit voor bepaalde zaken impact heeft voor uw organisatie. Nieuw bankrekeningnummer LinQhost heeft een ander bankrekeningnummer dan XLhosted.

Hoe verloopt jullie debiteurenproces

Facturen krijgt u rechtstreeks van ons, het verdere verloop van het proces wordt door Payt uitgevoerd. Payt is een bedrijf gespecialiseerd in debiteurenbeheer. Mocht een factuur aan uw aandacht zijn ontsnapt dan zult u, namens ons, van Payt een herinnering ontvangen. Als na een laatste herinnering de betaling ook uitblijft zijn wij helaas genoodzaakt om

Tarieven aanvullende service diensten

Indien wij serviceaanvragen, die buiten de scope van onze reguliere serviceverlening vallen, moeten uitvoeren dan kunnen wij deze uitvoeren tegen de volgende tarieven Tijdstip Uurtarief Afgerekend per Minimum van Tijdens kantooruren € 85* 0,5 uur 0,5 uur Buiten kantooruren € 180* 1 uur 1 uur   * Prijzen zijn exclusief 21% BTW

Opzegtermijn voor domeinnamen

De registratieperiode van een domeinnaam verschilt per extensie. Voor bijvoorbeeld .nl / .com / .net is de registratieperiode 1 jaar. Wij hanteren een opzegtermijn voor domeinnamen van 1 maand voor verlengdatum. Een eventuele opzegging of verzoek tot verhuizing naar een andere provider binnen deze termijn betekent dat het domein na deze nieuwe registratieperiode (+1 jaar),

Domeinnaam verhuizen: domein token / EPP code opvragen

Wanneer je een domeinnaam wilt verhuizen dan heb je een token of EPP code nodig. Het token dient als een extra verificatiemiddel om er zeker van te zijn dat een domeinnaam door de juiste persoon verhuisd wordt. Omdat het token de sleutel tot verhuizen is gaan providers zorgzaam om met het verstrekken van deze sleutel.