Wij bieden op onze diensten een managed backup SLA.  Van uw hostingdiensten (servers, configuraties- en instellingen) alsmede uw data en databases worden dagelijks meerdere backups gemaakt volgens een backup & recovery garantie principe.

Iedere server oplossing heeft z’n eigen SLA en de opslagruimte wordt vervolgens op basis van verbruik met u verrekend. Deze opslagruimte maandelijks verschillen doordat er mutaties op uw website of webapplicatie zijn geweest. De datahoeveelheid die op de laatste dag van de maand aanwezig is, geldt als waarde voor het in rekening brengen van deze opslagruimte.

Bulletpoints met de veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over onze backup dienstverlening

 

Welke data staat er in mijn backup?

De berekende opslagruimte van uw diensten kan, afhankelijk van bijvoorbeeld bewerkingen, uploads- en verwijderacties,  per dag variëren. Wij hebben hier weinig tot geen invloed op. Het is om deze reden niet mogelijk inhoudelijk in te gaan op details t.a.v. deze opslagruimte.

Ik heb net 100 GB opgeruimd, alleen zie ik dit nog niet terug in de facturatie

Wij werken met zogenoemde retentie periodes voor het opslaan van backup data. Standaard kan dit bijvoorbeeld eenmaal per dag zijn met een opslagretentie van 5 dagen. Tussendoor wordt de data incrementeel bijgewerkt. Hierdoor zal data welke is verwijderd zal nog enkele dagen tijd aanwezig zijn totdat deze dataretentie periode is verlopen.

Mijn website is slechts 25 GB groot en de statistieken geven meer dan deze 25 GB aan

We maken een volledige backup van alle data aanwezig op je server, dus ook systeembestanden. Dit doen we omdat we hiermee in staat zijn niet alleen uw data, maar de volledige dienstverlening in oude staat te herstellen (backup & recovery). Je kunt denken aan log bestanden, databases en besturingssysteem data etc.. Door de retentieperiode en het aantal herstelpunten kan de data opslag toe of afnemen. Het daadwerkelijk gebruik van ruimte komt terug vanuit onze backup software en is voor ons de leidende data.

Ik wil aanpassingen in de door jullie gehanteerde retentieperiode en backup archieveren

LinQhost heeft een basis (en minimale) retentieperiode van 1 x per dag(4 x incrementeel) met een retentieperiode van 5 dagen. Op dag 5 wordt deze oudste backup vervangen door de meest recente. U kunt volgens deze roulatie dus 5 dagen backups terug laten halen. Indien u deze aantallen of de retentie wilt uitbreiden dan behoort dit tot de mogelijkheden. Neem contact op met onze servicedesk@linqhost.nl om te vragen naar de mogelijkheden.

Wijziging naar nieuw backup SLA per 01-04-20

Per 1 april 2020 wijzigen wij de backup afspraken. Waar we voorheen al uw afgenomen diensten in uw gezamelijk account onderbrachten splitsen we deze door aan iedere server een Backup SLA te koppelen. Zo zijn we enerzijds in staat om maatwerk backup afspraken te maken per afzonderlijke server/dienst en zullen we daarnaast naar de ruimte die uw bestanden in nemen op onze backup faciliteiten het daadwerkelijk verbruik met u afrekenen. Wel zo eerlijk en in veel gevallen ook nog voordeliger dan voorheen.

Ik ben het niet eens met deze wijziging

Continuïteit staat bij ons hoog in het vaandel en altijd in bezit zijn van een accurate backup is voor u een verzekering dat uw webbestanden altijd terug te halen zijn. Los van onze werkzaamheden hieromtrent kiezen we voor de allerbeste leveranciers voor onze backupsoftware en storage. Dit alles heeft zo af en toe wijzigingen en/of verbetering ten gevolg. Bent u het niet eens met een wijziging of aanpassing van ons beleid, dan gaan we hierover graag met u in gesprek. Stuur in dit geval even een mail naar administratie@linqhost.nl of bel ons even op 050-3050090.

Hoe kan ik op backupruimte besparen?

Ruimte die u nodig heeft voor een goede werking van uw webapplicatie of website is natuurlijk belangrijk om altijd bij de hand te hebben en middels ons Backup SLA altijd beschikbaar te hebben. Echter onnodige ruimte is zonde om op te slaan en geeft u onnodige kosten. Kijk daarom periodiek of ruimte die u op de server opgeslagen heeft nog wel benodigd is en mogelijk verwijderd kan worden. Hiermee in veel gevallen doelend op ‘vergeten’ database dumps of mediabestanden

Kan ik zelf backups beheren?

Backups die wij voor u maken beheren wij voor u. Dit betekent dat indien u een backup nodig heeft of teruggezet wilt hebben, wij dit voor u verzorgen binnen het backup SLA (lees; kostenloos 1 backup per maand). U kunt hiervoor contact opnemen met onze servicedesk@linqhost.nl. Uiteraard raden we het ook aan altijd zelf nog een backup van uw applicatie in uw eigen archief (offline) te bewaren.