Misbruik uitgaande e-mail voorkomen

We zien regelmatig dat een server op een zogenaamde zwarte lijst komt te staan omdat een klant onbedoeld spam heeft verzonden. Niet alleen levert ons dit veel werk op, maar als klant heb jij en andere klanten hier last van omdat een Gmail/Hotmail/Office365 legitieme mails kunnen weigeren. Soms kan het zelfs gebeuren dat een server

Lees verder

Mijn e-mail doet het niet

Wanneer je geen mails kan versturen of ontvangen, dan heeft dit in de meeste gevallen te maken met incorrecte mailinstellingen. Om de mail weer werkend te krijgen hebben wij een stappenplan opgesteld welke je binnen maximaal 20 minuten kan doorlopen. Ga naar onze mail instellingen tutorial. 

Lees verder

Mail instellen

E-mail instellen Uw e-mail kan alleen mails ontvangen en versturen als u de juiste gegevens hebt ingevoerd bij uw e-mail instellingen. Zonder de juiste informatie is het lastig om uw e-mail te gebruiken. Daarom geven wij u graag de juiste informatie voor het instellen van uw email.    Welk email programma u gebruikt doet er

Lees verder

Verzonden mail wordt geweigerd

Helaas komt het wel eens voor dat e-mail niet aankomt bij de ontvanger. De oorzaak is niet altijd gelijk te achterhalen en kan meerdere oorzaken hebben. Hieronder de meestvoorkomende oorzaken … en oplossing! Mocht u hierna nog steeds problemen ondervinden dan kunt u eens proberen om gebruik te maken van bijvoorbeeld de Mail-Tester dienst op

Lees verder

SPF record LinQhost

Om er zeker van te zijn dat u geen problemen heeft met het versturen van uw e-mails, is het belangrijk dat uw SPF records op orde zijn. Om dit wat makkelijker voor u te maken, kunt u gebruik maken van de SPF records van LinQhost. In deze lijst staan alle ip-adressen van onze mail versturende

Lees verder

Instellen e-mail G Suite (Google) en Office 365 (Microsoft)

Aangezien elk beheerpaneel nét even anders werkt, laten wij u graag zien hoe u binnen Mijn LinQhost op de juiste manier de e-mail van G Suite (Google) en Office 365 (Microsoft) instelt. Algemeen Wanneer u gebruik gaat maken van één van de bovenstaande diensten, dient u met ten minste twee zaken rekening te houden: U

Lees verder

E-mail werkt niet in Outlook 2016

Wij horen van verschillende klanten dat het niet lukt om Microsoft Outlook goed te configureren. Na enig onderzoek is gebleken dat dit ligt aan een specifieke instelling binnen Microsoft Outlook. Bij de geavanceerde instellingen van het e-mailaccount dient de optie “Root folder path” (of in de Nederlandse variant “Pad van de hoofdmap“) ingevuld te worden.

Lees verder

E-mail migreren met ImapSync

Bij het verhuizen van uw website naar LinQhost is het overzetten van de websitebestanden en databases geen probleem. Wanneer het gaat om uw e-mail wordt dit al wat lastiger. Hier volgt een stappenplan om ook uw e-mail via imap te migreren naar uw nieuwe mailomgeving bij LinQhost. Het uitvoeren van dit stappenplan is geheel op

Lees verder