Domein verhuizen: Hoe vraagt u een domein token of EPP code aan?
Uw domein verhuizen, waar moet u allemaal wel niet aan denken? Om u zo goed mogelijk voor te bereiden op de verhuizing en het slagen ervan heeft u een domein token of EPP code (Extensible Provisioning Protocol / Authorization key) nodig. In deze blog bespreken wij hoe u deze aan kunt vragen zodat de verhuizing geruisloos gaat.
Waarom heeft een token of EPP code nodig?
Om een gebruiker de vrijheid te geven om een domeinnaam verhuizing te doen is er een token of EPP code nodig. Deze twee gegevens kunt u opvragen bij uw hosting provider. Doordat u deze gegevens alleen bij uw hosting provider kunt verkrijgen, weet uw hosting provider precies wanneer u wilt verhuizen. Bij een onterechte verhuizing kunnen er vervelende gevolgen opduiken voor een website. Denk hierbij aan het (tijdelijk) uit de lucht zijn maar (vooral) ook aan een domeinkaping of phishing. Daarom gaan hosting providers altijd extra zorgzaam om met het verstrekken van deze gegevens.
Hoe kunt u uw code aanvragen bij LinQhost
Als u een domein verhuizing wilt doen kunt u uw EPP code opvragen via LinQhost Portal. Op deze manier weten wij dat wij met jou, onze klant/domeineigenaar, te maken hebben. De gegevens van LinQhost Portal zijn door ons alleen aan de contracthouder verstrekt.
Andere mogelijkheden tot code aanvraag
Wij krijgen vaak een aanvraag per e-mail voor een EPP code. Omdat e-mails makkelijk gemanipuleerd kunnen worden, accepteren wij aanvragen per e-mail niet en kunt u dus enkel via LinQhost Portal een code aanvragen. Helaas kunnen wij hiernaast verzoeken van collega’s en/of partners via telefoon of e-mail niet accepteren. U mag natuurlijk als contracthouder er zelf voor kiezen om de gegevens van LinQhost Portal te delen met hen zodat zij dergelijke verzoeken in zouden kunnen dienen.
Heeft u vragen over de EPP code of uw domein verhuizen naar LinQhost? Dan kunt u contact opnemen met één van onze hosting experts.