Om uw e-mail in Mozilla Thunderbird in te stellen, loopt u een aantal stappen door. In dit artikel leest u hoe u uw eigen e-mail adres instelt in deze veelgebruikte mailclient.

Instellen Mozilla Thunderbird

  • Ga naar: Bewerken
    • Account instellingen
    • Toevoegen e-mail account

Toevoegen e-mail adres

  • Vul uw schermnaam in (bijvoorbeeld: Jan de Vries)
  • U vult uw e-mail adres in
  • Het wachtwoord dat bij uw e-mail adres hoort

Klik daarna op Doorgaan. Thunderbird zoekt nu contact met de mailserver en zal een aantal standaard instellingen ophalen. U kunt kiezen om een POP of IMAP verbinding te gebruiken. Kies voor handmatige config

Serverinstellingen configureren

  • Gebruikersnaam: uw_emailadres@domeinnaam.ext (deze heeft u aangemaakt in het Plesk gedeelte)
  • Inkomende mailserver: mail.uwdomeinnaam.ext

Uitgaande e-mail instellingen

  • Serveradres: vul hier de smtp server van uw internetprovider in (bijv. smtp.kpn.nl) *
  • Poortinstellingen: standaard

* Sommige internetproviders blokkeren uitgaande e-mails. Dit kunt u oplossen door gebruik te maken van onze uitgaande mailservers. Gebruik hiervoor de volgende gegevens.

  • Serveradres: mail.uwdomeinnaam.ext
  • Poortinstellingen: 587

Klik op opnieuw testen om het account opnieuw te testen. Thunderbird zal proberen om de configuratie van de server te laten matchen met uw inloggegevens. Nadat dit is gelukt zal het e-mail adres zijn aangemaakt in Thunderbird en kunt u daar gebruik van maken.

Indien u nog vragen of opmerkingen over dit artikel heeft, laat het dan weten via 050-3050090 of via ons contactformulier op de website.