Domeinnaam verhuizen: domein token / EPP code opvragen

Wanneer je een domeinnaam wilt verhuizen dan heb je een token of EPP code nodig. Het token dient als een extra verificatiemiddel om er zeker van te zijn dat een domeinnaam door de juiste persoon verhuisd wordt.

Omdat het token de sleutel tot verhuizen is gaan providers zorgzaam om met het verstrekken van deze sleutel. Wanneer een domeinnaam namelijk onterecht verhuisd wordt kan dit vergaande gevolgen hebben voor een website. Denk aan het (tijdelijk) uit de lucht zijn maar (vooral) ook aan een domeinkaping of phishing. Iemand die het token weet te achterhalen kan immers de domeinnaam verhuizen naar een andere partij om hier controle over zaken als DNS of houderschap te krijgen.

Bij LinQhost wordt het token verstrekt na het plaatsen van een aanvraag via Mijn LinQhost. Op deze manier weten wij dat wij met jou, onze klant en/of domeineigenaar, te maken hebben. De gegevens van Mijn LinQhost zijn door ons alleen aan de contracthouder verstrekt.

Omdat e-mailberichten makkelijk gemanipuleerd kunnen worden accepteren wij aanvragen per e-mail niet en dus enkel via Mijn LinQhost. Zo is het bijvoorbeeld eenvoudig om een e-mail afzender te vervalsen waardoor het lijkt alsof de eigenaar van de domeinnaam een e-mail stuurt. Ook verzoeken van collega’s en/of partners via telefoon of e-mail kunnen wij helaas niet accepteren. Als contracthouder mag je er zelf voor kiezen om de gegevens van Mijn LinQhost met hen te delen zodat zij dergelijke verzoeken in zouden kunnen dienen. Het is natuurlijk beter om hier zelf de controle over te houden.

Wij bedanken je voor je begrip. Ben je niet in het bezit van de inloggegevens voor Mijn LinQhost, vraag deze dan aan via de LinQhost Portal.