Indien wij serviceaanvragen, die buiten de scope van onze reguliere serviceverlening vallen, moeten uitvoeren dan kunnen wij deze uitvoeren tegen de volgende tarieven

TijdstipUurtariefAfgerekend perMinimum van
Tijdens kantooruren€ 85*0,5 uur0,5 uur
Buiten kantooruren€ 180*1 uur1 uur

 
* Prijzen zijn exclusief 21% BTW

Facturen krijgt u rechtstreeks van ons, het verdere verloop van het proces wordt door Payt uitgevoerd. Payt is een bedrijf gespecialiseerd in debiteurenbeheer.

Mocht een factuur aan uw aandacht zijn ontsnapt dan zult u, namens ons, van Payt een herinnering ontvangen. Als na een laatste herinnering de betaling ook uitblijft zijn wij helaas genoodzaakt om een incassoprocedure te starten. In dat geval zullen er wettelijke incasso kosten in rekening worden gebracht.

Onze insteek is om een “menselijk” debiteurenproces te hanteren. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat het niet op tijd betalen van een factuur, bij de meeste mensen, niet op onwil berust. Mocht u het niet eens zijn met een factuur of heeft u een fout op de factuur ontdekt, geef dit dan tijdig bij ons aan. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar administratie@linqhost.nl onder vermelding van het factuurnummer.

Ook kunnen wij u het makkelijker maken door het bedrag te incasseren middels een SEPA incasso. Ook dit kunt u aangeven bij bovenstaand e-mail adres.

Omdat wij graag transparant zijn, hebben we hieronder beschreven hoe dit proces precies verloopt:

DagActieBetalingstermijn
1Factuur wordt aangemaakt14 dagen
141e herinnering14 dagen
32Laatste herinnering/aanmaning14 dagen
48Start incassoprocedure

 

Per 1 januari 2017 zijn de hostingdiensten van XLhosted geïntegreerd binnen LinQhost; XLhosted was al ruime tijd een dochteronderneming. Wij trachten deze overgang zo eenvoudig mogelijk voor u te laten verlopen, maar kunnen echter niet uitsluiten dat dit voor bepaalde zaken impact heeft voor uw organisatie.

Nieuw bankrekeningnummer

LinQhost heeft een ander bankrekeningnummer dan XLhosted. Op de factuur geven wij nogmaals duidelijk aan dat het bankrekeningnummer is gewijzigd.

Heeft u het bankrekeningnummer in uw adresboek bij de bank ingevoerd voor herhaaldelijk gebruik? Deze kunt u wijzigen in:

Bedrijfsnaam: LinQhost
IBAN: NL94 RABO 0168 7978 60

Wat zijn de bedrijfsgegevens van LinQhost?

Onze bedrijfsgegevens kunt u vinden op onze bedrijfsgegevens pagina.

Welke facturatieperiodes hanteert LinQhost?

Het is mogelijk dat u in de maand december 2016 geen factuur heeft ontvangen van XLhosted. De reden hiervoor is dat wij uw facturatie gelijk willen laten lopen aan die van LinQhost. LinQhost factureert namelijk rond de 1e van de maand de diensten die betrekking hebben op deze maand. Bij XLhosted ligt het moment van factureren 14 dagen eerder.

De overgang naar LinQhost betekent dat u gewend gaat raken aan een factuur met een andere lay-out en naam. In een enkel geval zult u uw inkooporganisatie op de hoogte moeten stellen van een gewijzigde leverancier voor dezelfde dienstverlening. Uw huidige te betalen bedragen en verlengdata zullen worden meegenomen.

Ook hebben we de hostingpakketten en vps diensten hernoemd. Hieronder een overzicht van de meest populaire producten :

XLHosted productOnder LinQhost
Shared Magentohosting – StarterXL Shared Starter
Shared WordPresshosting – StarterXL Shared Starter
Shared Prestashophosting – StarterXL Shared Starter
Shared Magentohosting – ProXL Shared Pro
Shared WordPresshosting – ProXL Shared Pro
Shared Prestashophosting – ProXL Shared Pro
Shared Magentohosting – Pro PlusXL Shared Pro Plus
Shared Magentohosting – Pro PlusXL Shared Pro Plus
Shared Magentohosting – Pro PlusXL Shared Pro Plus
Managed Magento VPS – Stage 1XL VPS Stage 1
Managed WordPress VPS – Stage 1XL VPS Stage 1
Managed VPS – Stage 1XL VPS Stage 1
Managed Magento VPS – Stage 2XL VPS Stage 2
Managed WordPress VPS – Stage 2XL VPS Stage 2
Managed VPS – Stage 2XL VPS Stage 2
Managed Magento VPS – Stage3XL VPS Stage 3
Managed WordPress VPS – Stage 3XL VPS Stage 3
Managed VPS – Stage3XL VPS Stage 3

Uiteraard blijven de specificaties en prijzen gelijk!

Alle diensten op één overzichtelijke verzamelfactuur per maand

Een groot voordeel voor diverse klanten zal zijn dat LinQhost zich zoveel mogelijk probeert te beperken tot het versturen van één (verzamel)factuur per maand. Dit creëert overzicht in uw boekhouding en slechts één administratieve handeling.

Blijft de incasso van mijn facturen gehandhaaft?

Het antwoord hierop is ja. Indien u momenteel gewend bent aan automatische incasso van uw ontvangen facturen dan verandert er in die zin niets. Uw incassogegevens zullen gewoon overgenomen worden. De incassant betreft, vanaf 1 januari, LinQhost.

Mocht u uw facturen graag automatisch laten incasseren dan kunt u hiervoor een machtigingsformulier invullen en naar ons retourneren. Kijk op de pagina betalingspagina voor meer informatie.

Het registreren van domeinnamen of bestellen/wijzigen van overige diensten

LinQhost heeft persoonlijk contact met haar klanten. Voor het registreren van domeinnamen volstaat het sturen van een mail naar support@linqhost.nl waarop wij de domeinna(a)m(en) voor u registreren. Voor het bestellen van bijvoorbeeld SSL certificaten hebben wij graag even telefonisch of mailcontact om u het beste en meest passende certificaat te kunnen adviseren.

Voor het nieuw bestellen van hostingdiensten en/of wijzigen hiervan zullen wij dit telefonisch of tijdens een kopje koffie bespreken.

Facturen, DNS wijzigingen in Mijn LinQhost

In Mijn LinQhost kunt u bijvoorbeeld facturen inzien, uw betalingen via iDEAL doen of contactgegevens wijzigen. Verder kunt u uw afgenomen producten of diensten in het overzicht bekijken en bijvoorbeeld DNS instellingen beheren. U heeft de inloggegevens voor het systeem op uw, bij ons bekende, e-mailadres ontvangen. Mocht u deze nogmaals opgestuurd willen krijgen, stuur dan even een e-mail naar administratie@linqhost.nl

Algemene Voorwaarden en opzegtermijn

Bij XLhosted werd een opzegtermijn van één maand gehanteerd voor verschillende hostingdiensten en dit is ook bij LinQhost het geval. Op uitzondering van jaarlijks te verlengen diensten, waaronder SSL certificaten en domeinnamen. Deze dienen in geval ze niet verlengd moeten worden of ze verhuisd worden naar een andere provider ook één maand voor verlengdatum te worden beeïndigd.

De algemene voorwaarden van LinQhost verschillen op hoofdlijnen niet met die van XLhosted. Bij discussie of onduidelijkheid preveleren de ALV die u met XLhosted heeft gesloten.

Wat veranderd er door de integratie van XLhosted naar LinQhost in technische zin?

Zoals in de afgelopen periodes verschillende keren gecommuniceerd, hebben wij constant verbeteringen doorgevoerd en blijven wij dit doen. U kunt o.a. denken aan de DNS migratie naar een losstaand DNS infrastructuur. U kunt de DNS van, de bij ons geregistreeerde domeinnamen, beheren vanuit https://www.linqhost.nl/mijn.

Inloggegevens van Mijn LinQhost zijn op 30 december 2016 aan u verstuurd. Mocht u deze niet hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

Door de integratie van XLhosted naar LinQhost zijn wij in staat om toekomstig een nog hoogwaardigere dienstverlening te kunnen leveren op alle vlakken. De toegangsprocedures en gegevens voor uw huidige omgevingen blijven ongewijzigd tenzij anders met u afgesproken.

Op moment dat op technisch vlak zaken wijzigen, zullen wij dit ruimschoots vantevoren naar u communiceren. Mocht u hier achteraf nader uitleg over willen of andere zaken overleggen, dan kunt u weer contact met ons zoeken.

LinQhost biedt talloze hoogwaardige en high performance hostingtechnieken aan. Door onze (pro)actieve monitoring en onderbouwde adviezen kunnen wij ook voor uw toekomste groei(plannen) de oplossingen bieden die u nodig heeft.

Ik wil een andere webontwikkelaar of deze stopt met de dienstverlening

Ook hierin willen we u graag adviseren. Doordat LinQhost veelal dienstverlening aanbiedt aan professionals die voor een kwalitatieve aanbieder gaan, kunnen wij putten uit een ruim netwerk van webontwikkelaars. Mocht u in deze situatie komen, aarzel dan niet om even met ons te overleggen zodat we u wellicht in contact kunnen brengen met verschillende partijen bij u in de buurt die wij van harte kunnen
aanbevelen.

Wat zijn de contactgegevens van LinQhost?

U vindt onze contactgegevens op https://www.linqhost.nl/bedrijfsgegevens

Mocht uw vraag niet beantwoord zijn op deze pagina, neem dan vooral contact met ons op!

Wij kunnen uw factuurbedrag van uw rekening incasseren wanneer wij van u een SEPA (automatische incasso) machtiging hebben. Facturatie vindt plaats op de eerste dag van de maand en de incasso volgt enkele dagen later.

Automatische incasso

U kunt hier een machtigingsformulier downloaden indien u van overschrijven wilt overstappen naar een automatische incasso:

Doorlopende SEPA machtiging

Zelf overboeken

Daarnaast kunt u de factuur ook per bank overboeken. U kunt ons rekeningnummer terugvinden op de factuur. Wanneer u een factuur zelf overboekt, vergeet dan niet uw klant- en factuurnummer te vermelden.

iDeal

Per 1 december 2016 is het ook mogelijk om uw facturen per iDEAL te voldoen. In de e-mail die u bij uw factuur krijgt, staat een link naar de betaalprocedure bij Pay.nl. U kunt hier de procedure doorlopen om uw factuur te betalen.

Ook wanneer u bent ingelogd op “Mijn LinQhost” kunt u een openstaande factuur met iDEAL betalen. U doet dit door op het iDEAL icoon achter de factuur te klikken.

Facturen die via Pay.nl voldaan worden, vindt u terug op uw afschriften als een betaling aan “Stichting Pay.nl” met de omschrijving “Betaling Backoffice LinQhost”.

U kunt inloggen op https://www.linqhost.nl/mijn waar u uw adresgegevens kunt wijzigen. Indien u niet beschikt over de inloggegevens voor Mijn LinQhost, stuur dan een e-mail naar support@linqhost.nl met een verzoek tot het opnieuw instellen van de gegevens. Uit veiligheidsoverwegingen verstrekken wij de gegevens enkel aan de contracthouder.

Voor het wijzigen van uw bedrijfsnaam is een aparte procedure.